Concept agenda 170e vergadering 10 juli 2018

CONCEPT AGENDA

Uitnodiging voor de 170e vergadering op 10 juli 2018 in het Dorpshuis,
aanvang 20.00 uur

AGENDA

1. Opening en vaststelling van de agenda

2. Mededelingen

3. Verslag vorige vergadering

4. Actie/besluitenlijst

5. Ingekomen post

6. Inrichting terrein Sebastianusschool

7. Voorstel inrichting, blauwe zone, parkeren Dorpsplein

8. Communicatie binnen Dorpsraad

9. Wat verder ter tafel komt/rondvraag

10. Sluiting

⦁ Volgende vergaderdata:
⦁ 18 september
⦁ 27 november

Advertenties

Verslag 169e vergadering d.d. 22 mei 2018

Verslag van de 169e vergadering, op 22 mei 2018 in het Dorpshuis,

Aanwezigen dorpsraad: Wolter van der Vliet (voorzitter), Ria van Oostveen, Jan Dekker, Jan Meijer, Josine v.d. Berg, Melvin Broekaart, Lenie Doets, Rinus Dussel, Hans Wouda en Ruud Bosman (secretaris)

Afwezig: Jan v.d. Hoed

1. Opening en vaststelling van de agenda
Om 20.00 uur opent Wolter de vergadering en stelt de agenda vast.  Als toehoorders/belangstellenden/insprekers zijn aanwezig Waterland Natuurlijk en Roel Box.

2. Mededelingen
Jan v.d. Hoed heeft zich wegens ziekte afgemeld.

3. Verslag vorige vergadering
Verslag wordt goedgekeurd.

4. Actie/besluitenlijst
Actielijst wordt bijgewerkt.

  • 2018032705 Jan v.d. H Foto’s van de bestrating als input voor overleg/schouw met de gemeente afgerond2018032704
  • Josine Stukje schrijven over de verkiezingen voor Facebook afgerond2018037001
  • Ruud Gemeente m.b.t. afzeggen Schouw afgerond

5. Ingekomen post
Post wordt besproken en is doorgestuurd.

  • 6. Overleg met de gemeente dd 18 mei 2018
    Voorafgaand aan het overleg hebben Jan v.d. H en Jan M een mini schouw gedaan met Pascal Verkroost van de gemeente Waterland. Tijdens deze schouw zijn bestrating problemen (gaten, slecht wegdek) besproken. Gemeente gaat waar nodig actie ondernemen.
    Namens de gemeente waren aanwezig: Luzette Kroon, Mark de Vries, My Hungh
    Namens de Dorpsraad waren aanwezig:  Jan Meijer, Josine v.d. Berg, Melvin Broekaart, Ruud Bosman
    Besproken is:
  • Van Oorschot plantsoenOver en weer zijn meningen gedeeld. De werkgroep gaat hiermee aan de gang, de gemeente zal hierbij alle mogelijke medewerking verlenen. Mark de Vries zal hierbij als contactpersoon bij de gemeente fungeren
  •  Dorpsplein:
    • Bewegwijzering
    • Parkeren
    • Route naar pont
  • Probleembeschrijving inc voor en tegens/voorstel/eventuele inspraakavond wordt door Josine voorbereidt. Dit wordt in het volgend DoRa overleg besproken.
  • Voetgangersroute naar OV tunnel
    • Gesproken is over gevaarlijk oversteken en over oneigenlijke paadjes. Inmiddels is het oneigenlijke paadje al veranderd in een permanent pad.
  •  Jaagweg; betonblokken:
    • inmiddels is bekend dat deze betonblokken worden vervangen door transparante blokken.

Het overleg is al bijzonder positief en constructief ervaren.

7. Inrichting Jaagweg
De betonblokken worden vervangen door transparante blokken. Het is nog niet bekend wanneer dit gaat plaatsvinden.

8. Groen Commissie
De commissie is inmiddels gestart en heeft een brief uitgestuurd naar de gemeente.In deze brief een eerste aanzet om aan te geven waar aandacht aan moet worden gegeven; onderhoud park en ophogen van paden.

9. Inrichting terrein St Sebastianusschool
Plein moet wel onderhouden worden, onkruid moet worden weggehaald.
Geen bijzonderheden of nieuwe ontwikkelingen te melden m.b.t. nieuwbouw op deze locatie.

10. Wat verder ter tafel komt, rondvraag
Josine: Communicatie binnen Dorpsraad; hoe zou het beste gecommuniceerd kunnen worden binnen de Dorpsraad. Hoe iedereen op de hoogte te houden van alle lopende ontwikkelingen, gestelde vragen, lopende acties, ⇒ agendapunt volgend DoRa overleg. Hans: Na bestratingswerkzaamheden zijn de restanten gebruikte materiaal, mobiel toilet nog steeds niet weggehaald. Hierdoor kunnen 4 parkeerplaatsen niet worden gebruikt. Hans gaat gemeente bellen.

11. Sluiting, Volgende vergadering 10 juli 2018

Nieuwe groenvisie gemeente Waterland: startbijeenkomst in Ilpendam

BERICHT VAN DE GEMEENTE WATERLAND
Nieuwe groenvisie gemeente Waterland: startbijeenkomst in Ilpendam
Gemeente Waterland gaat een nieuwe groenvisie opstellen. Wij willen onze inwoners daar graag bij betrekken en horen daarom graag uw mening over het openbaar groen in de kern waar u woont. Om te beginnen nemen we de kern Ilpendam onder de loep.
Startbijeenkomst groenvisie Ilpendam
Wij nodigen u graag uit voor een bijeenkomst op 29 mei 2018 in het dorpshuis Ilpendam. De bijeenkomst start om 19.00 en duurt tot 20.30 uur. Wij willen graag van u weten hoe u tegen het de staat van het openbaar groen aankijkt en wat u als verbeter- of sterke punten in de kern Ilpendam ziet. Heeft u concrete voorbeelden van hoe het beter of anders kan? Neemt u dan gerust foto’s van de betreffende locatie(s) mee.
Vervolgbijeenkomsten per kern
Om een totaalbeeld van onze gemeente te krijgen, worden in alle kernen dergelijke bijeenkomsten georganiseerd. Via onze website en de gemeentepagina in Ons Streekblad houden wij u op de hoogte van data en tijdstippen. Nadat alle informatie per kern is verzameld, gaan we de aan de slag met de opstelling van de nieuwe groenvisie. Het concept van die visie leggen we dan ook weer aan u voor. Op die manier komen we tot het beste resultaat.
Wij zien u graag voor de eerste bijeenkomst op 29 mei in het Dorpshuis in Ilpendam!

Betonnen barrière Jaagweg (N235) bij Ilpendam wordt metalen vangrail

Betonnen barrière Jaagweg (N235) bij Ilpendam wordt metalen vangrail

Sinds de opening van de spitsbusbaan op de N235 heeft de provincie diverse reacties van omwonenden ontvangen over het uitzicht op de betonnen barrière ter hoogte van de Zonneweg en over toegenomen geluidsoverlast als gevolg van weerkaatsing van geluid op die barrière.

Deze zomer wordt de betonnen barrière vervangen door een metalen vangrail.

U kunt het volledige artikel lezen, door te klikken op onderstaande link.

Volledig artikel Noord-Holland

Herbestraten Merelstraat/Lepelaarstraat concept ontwerp

Klik op onderstaande link voor het concept ontwerp:  herbestraten Merelstraat -Lepelaarstraat  (tekening)

Concept ontwerp herbestraten Merelstraat – Leperlaarstraat 1 t-m 7

Als u nog vragen en/of opmerkingen heeft op het conceptontwerp, dan kunt u dit nog voor woensdag 30 mei 2018  aanleveren zodat wij dit nog kunnen meenemen bij het maken van een definitief ontwerp. U kunt dit per email aanleveren bij dhr. J. Verleg,  Beheermedewerker Civiel   J.Verleg@waterland.nl

Definitieve agenda dinsdag 22 mei 2018

AGENDA

1. Opening en vaststelling van de agenda

2. Mededelingen

3. Verslag vorige vergadering

4. Actie/besluitenlijst

5. Ingekomen post

  • Dakkapel welstandsnota
  • Ervaringen gebruik voetgangerstunnel
  • Groenvisie gemeente n.a.v. contact met Mark de Vries
  • Afscheidsreceptie wethouders gemeente Waterland

6. Overleg met de gemeente dd 18 mei 2018

7. Inrichting Jaagweg

8. Groen commissie

  • Burg. Van Oorschotplantsoen

9. Inrichting terrein Sebastianusschool

10. Wat verder ter tafel komt/rondvraag

11. Sluiting

Volgende vergaderdata:

  • 10 juli
  • 18 september
  • 27 november

Concept agenda 169e vergadering d.d. 22 mei 2018

CONCEPT AGENDA

Uitnodiging voor de 169e vergadering op 22 mei 2018 in het Dorpshuis,aanvang 20.00 uur

AGENDA

1. Opening en vaststelling van de agenda

2. Mededelingen

3. Verslag vorige vergadering

4. Actie/besluitenlijst

5. Ingekomen post

6. Inrichting terrein Sebastianusschool

7. Schouw ddmmyy

8. Wat verder ter tafel komt/rondvraag

9. Sluiting

Volgende vergaderdata:

  • 10 juli
  • 18 september
  • 27 november